Logo nedir? Lafız demeı olarak kaynak alınlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kadar, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız demeının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı az çok önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çtuzakışmasını yapacak zat veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde hareket gösteren sorunletmelerin umumiyetle logoları kesimü temsil eder. Ancak birden bir araba kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çtuzakışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolayca anlaşılır, yazıırlanması kolayca, olası evetğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ üstelik sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.