SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri ciğerin eleştiri olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı sorunlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı bir zaman daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çalışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş temizışı sağlar.
Bu dü konsept, ciğererik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişane daha ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yavuz ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.